2008. június 10., kedd

Répakrém

Ritkultak a posztjaim mostanság, pedig főzök, sőt fotózom is, ám a közzététel csúszik. Igyekszem kicsit rendszeresebb lenni, és a feltenni a régebben készült ételek receptjeit-míg el nem felejtem hogyan is készültek- ám most egy tegnapi krémleves következik.
Hamar elkészül, ízletes, extrán krémes.

Sajtos sárgarépakrémleves




3 szál sárgarépa

2 közepes burgonya

2 szál újhagyma

3 evőkanál olaj

10 dkg feta sajt

1 dl tejszín

fehérbors

kurkuma

durvára őrölt bors



A sárgarépát megtisztítom, vékony karikákra vágom, a burgonyát meghámozom, és kis kockákra aprítom. Az újhagymával is így teszek, és az olajon megpirítom. Rádobom a répát, majd a burgonyát, és felöntöm annyi vízzel, amenyi ellepi. Amíg fő, kis tálkában villával összenyomkodom a feta sajtot, amit a tejszínnel krémessé teszek.

Amikor megpuhultak a zöldségek, -néhány karika sárgarépát félreteszek tálaláshoz- botmixerrel pürésítem.



Fűszerezem: sót én már nem tettem bele, mert a sajtot hozzáadva elég sós lett a leves. Fehérborsot viszont nem sajnáltam belőle, egy kávéskanál kurkumát is tettem bele, tálalásnál durvára őrölt borssal, és kurkumával szórtam meg a tányér szélét, tejszíncseppeket és néhány petrezselyemlevélkét használtam még.

Nincsenek megjegyzések:

Statisztika