2008. április 19., szombat

Zellerkrémleves

Talán sokaknak alap leves, de én most készítettem először zellerkrémlevest. Volt egy elképzelésem arról, hogyan készítsem, de mielőtt hozzáláttam volna, elolvastam Dalit és Lekvároskukta idevágó sorait. Gondoltam, az alma nem hangzik rosszul a zeller és a burgonya mellé... Bizony, kellemes zamatot kölcsönzött a levesnek. Miközben kanalaztuk, jöttem rá, hogy e levest pici Gyümölcsünk hamarosan megkóstolhatja (persze még egyenlőre tejszín nélkül) Hiszen az alma már jólismert csemege nála, s hamarosan a burgonyával is megismerkedünk. Innen csak egy ugrás a zeller.1/2 fej zeller (kb. 30-35 dkg) megpucolva, kockákra vágva,

2 db kis burgonya megpucolva, kockákra vágva

1 db alma megpucolva, kockákra vágva.

1 evőkanál vaj,

1 evőkanál olaj

1 dl tejszín

1/2 l zöldségalaplé,

só, fehérbors, szerecsendió.

A felkockázott alapanyagokat pici vajon, és olajon megpirítok, kevés vízzel puhára főzök. Botmixerrel pürésítem, felöntöm alaplével, fűszerezem. Felforralom, majd a tejszín hozzáöntöm, ismét forralok rajta egyet.

Pannónia sajttal, fűszeres olajon pirított pirítóssal tálalom.

S hogy mennyire fontos gyógynövény a zeller itt olvasható!

5 megjegyzés:

starfi írta...

jókat főzöl (töltött gomba, túrókrémes kifli, krémlevesed)! hajrá, így tovább:)

Kricso írta...

Köszi!Igyekszem.
Te pedig kis különlegességeket!
(és nagyon szépek a fotóid!)

lekvároskukta írta...

Szia!
Bizony, bizony nagyon jó hozzá az alma. Örülök, hogy ízlett!
Szép a blogod :)
Üdv: kiskukta

Kricso írta...

köszönöm kiskukta!

Kricso írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Statisztika