2009. január 27., kedd

Savanyúkáposztás muffin

Végre, végre van olyan muffin a repertoáromban, amire párom azt mondja, "egész jó!" Néhányszor próbálkoztam, majd feladtam, mert mindig volt valami baj a muffinal: túl száraz, ízetlen, lehetne valami krém benne.....stb
Köszönet érte a Muffinok című könyv szerzőpárosának: Koprádi Péternek és Patyi Árpádnak.


Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 20 dkg savanyú káposzta
  • 1 fej vöröshagyma
  • 15 dkg füstölt sonka
  • 3 dl tejföl
  • 1 dj olaj
  • 2 tojás
  • 2 tk. sütőpor
  • őrölt kömény
  • bors
A vöröshagymát apróra vágom, és az olajon megfonnyasztom, hozzáadom a savanyú káposztát, amelynek előbb kinyomkodtam a levét.
Amikor megdinszteltem a káposztát, hozzá adom az apró kockákra vágott sonkát, fűszerezem, és félrehúzom a tűzről.
A tojásokat a tejfölhöz keverem, majd e keveréket a langyos káposztás cucchoz öntöm, elkeverem, s ezt öntöm egy tálba, amibe már belemértem a lisztet, amit sütőporral kevertem el.

Muffin formákba kanalazom, és előmelegített sütőbe tolom, 30 perc alatt megsütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Statisztika