2009. június 24., szerda

Rizottó- abból, ami épp kéznél van!

Amikor szembesültem azzal, hogy ismét pikkelyes, pucolatlan az a fagyasztott hekk amit legutóbb vásároltam, s ez természetesen, felengedés után vált nyilvánvalóvá, döntöttem: ma este nem hekk lesz, mert idő, az nincs pucolászásra.
Villámgyorsan halászgattam elő ami kezem ügyébe került....
Egy kolbászos paradicsomos rizottóvá alakultak az alapanyagok röpke fél óra alatt,- s még a máskor izgő-mozgó nyüstölő KisGyümölcs is lecsitult erre az időre... a Párom épp akkor lépett be, mikor lehúztam a tűzről a serpenyőt.
Ezt az időzítést! Rizottónál épp ideális!
Vacsora után pedig jöhetett a hekk pikkelyektől való megszabadítása....

Hozzávalók:
  • 25 dkg kerek szemű rizs
  • 3 kanál vaj,
  • 1 kis fej vöröshagyma,
  • 1,5 dl fehérbor,
  • 7 dl forró víz,
  • 1 közepes szál füstölt kolbász
  • 2 db paradicsom
  • 1 bő marék fekete olivabogyó
  • Só, bors

A vajat megolvasztom, a hagymát apróra vágom, üvegesre párolom, majd hozzá adom a rizst, amit természetesen nem mostam meg, megpirítom, majd leforrázom a fehér borral.

Ha ez elfőtt, kis adagokban adom hozzá a forró vizet(jobb esetben zöldséges alaplevet), mindig megvárva, míg a lé elfő, és sisteregni nem kezd a rizs. Sűrűn kevergetem, adagolom a levet.

Amikor már jól megduzzadtak, lehet kóstolgatni. Picit roppannia kell a rizs légközepének. Amikor majdnem elkészült, s több levet már nem adok hozzá, belekeverem az addig felkockázott kolbászt-most úgy döntöttem nem sütöm ki külön a zsírját.
Kavargatom még egy keveset, majd hozzáadom a szintén kockára vágott paradicsomot

Amikor kész, hozzákeverem a kimagozott olivabogyókat is.
Vékony szálú metélőhagymát vágok rá.

Nincsenek megjegyzések:

Statisztika