2008. április 9., szerda

Újhagymás burgonyakrémleves

Nem mondható, hogy nagy levest fogyasztók lennénk, ha mégis megkívánjuk akkor többnyire krémlevesek jönnek szóba. Gyönyörű újhagymát vásároltam a piacon, s rögtön tudtam, hogy ebből több is lesz, mint a reggeli- vacsora mellé karikázott tavaszi finomság.

Nos, a burgonyát választottam mellé társnak…


Hozzávalók:
5 dkg kolozsvári szalonna
4 szál újhagyma,
5 db közepes burgonya,
1 dl tejszín,
só, őrölt kömény, fehérbors, szerecsendió

Először a felkockázott kolozsvári szalonnát sütöm ki, majd a kisült pörcöcskéket kiszedegetem a zsírból, s helyettük a felkarikázott újhagymát dobom, s amikor az üvegesre sült, mehet rá a nem túl nagyra kockázott burgonya. Jól átforgatom, megpirítom őket, fűszerezem: sóval, őrölt köménnyel, fehér borssal, kevés szerecsendiót is reszelek bele és felöntöm vízzel.
Amikor a burgonya megfőtt,leveszem a tűzről, szűrőlapáttal a felét kiveszem, a többit botmixerrel pürésítem. A tejszínt belecsorgatom, elkeverem, ekkor egy kis kóstolás…
Mehet vissza bele a főtt burgonya, s egy marék az újhagymák felkarikázott szárából.
Tálaláskor a kisült szalonnadarabkákat a leves tetejére dobjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Statisztika