2008. április 24., csütörtök

Kolbászos lilahagymás rizottó

Mielőtt risottó főzésbe kezdtem volna, alaposan utána jártam a készítésének, mert sejtettem, hogy a RIZOTTÓ több mint borsóval, vagy gombával összekevert rizs.
A sejtésem Mamma oldalán beigazolódott. Igazi szakértő soraiból tanulhattam, aki összegyűjtötte a magyarnyelvű gasztroblogokon publikált risottó recepteket, itt.
Tanácsokat megfogadva először beszereztem a megfelelő rizst. S elkészítettem egy sajtos rizottót, ám nem az itt felsorolt sajtokkal, (sajnos) ami olyan jó lett, hogy elfogyott, mire a fotó elkészült volna róla.
Most egy kolbászos verzió készült. Íme:




30 dkg kerekszemű, krémesre fővő rizs,
3 kanál vaj,
1 fej lilahagyma,
1,5 dl fehérbor,
1 l zöldség alaplé,
1 dl tejszín
1 szál füstölt kolbász,
10 dkg füstölt sajt,
Só, bors.

A kolbászt nem túl vékonyra felkarikázom, hirtelen kisütöm, de nem szárítom ki, s félreteszem.

A vajat megolvasztom, a lilahagyma felét apróra vágom, és enyhén megpirítom benne. Hozzá adom a rizst, amit természetesen nem mostam meg, majd leforrázom fehér borral. Ha ez elfőtt, kis adagokban adom hozzá az alaplevet, mindig megvárva, míg a lé elfő, és sisteregni nem kezd a rizs. Percenként kétszer keverem. Na jó, nem nézem az órát. Sűrűn kevergetem, adagolom a levet.
Amikor már jól megduzzadtak, lehet kóstolgatni. Picit roppannia kell a rizs legközepének. Amikor kész, hozzáöntöm a tejszínt, a kolbászkaikákat, és meghintem a felkockázott lilahagyma másik felével, és kis kockákra vágott füstölt sajttal.
Gyorsan összekutyulom, és már szedjük is tányérra!

Nincsenek megjegyzések:

Statisztika