2008. május 27., kedd

Ifjú malac combja

A hentespult előtt állva akadt meg tekintetem e szemrevaló malaccombon. Igazából nem jellemző ránk, hogy bőrös, zsíros ételek kerülnek a tányérunkra, de ez alkalommal már ott a helyszínen érezni véltem a sült fokhagymás, fűszeres illatát... A sütés előtti nap alaposan bedörzsölgettem fűszerekkel, és 24 órára betettem a hűtőszekrénybe.



A fűszerkeverék a következő volt: zúzott fokhagyma, bors és só, egy fél pohár olajban összekeverve.

A malaccomb egy álló napos érlelődés után bekerült egy tepsibe, került alá 2 kanál zsír, egy bögre víz. Betakartam alufóliával, és betettem a sütőbe 200 fokra, kb. 1 óra múlva levettem a fóliát, és melléborítottam meghámozott, hosszúkásra vágott burgonyát, amit sóval és kakukkfűvel szórtam meg, és ismét letakartam még fél órára. Ezután kifedve sütöttem, még fél órácskát, hogy piruljon.

Nincsenek megjegyzések:

Statisztika