2008. június 3., kedd

Paradicsomos húsgolyók, zöldcitromos kuszkusz-szal



Golyókhoz:
50 dkg pulyka darálthús
2 tojás
Só, bors,
1 gerezd fokhagyma

A hozzávalókat összedolgozom, kisméretű golyókat gömbölygetek, és forró olajban megsütöm őket.

Szószhoz:
1 nagy fej vöröshagyma
3 evőkanál olaj
1 üveg paradicsomkonzerv (darabos)
6-7 kanál paradicsomszósz (most házit használtam)
3 szál friss oregánó
só.

A vöröshagymát lepirítom az olajon, felöntöm a paradicsomlével, és a darabos paradicsommal, majd a friss, felaprított oregánót is beledobom, átmelegítem, és hozzáborítom a kisült húsgolyókat is. Együtt még 3 percig sütögetem, majd melegen tartom tálalásig.

Kuszkusz:

Az instant változatot használtam, ahol 1 rész kuszkuszt, ugyanannyi forró zöldséglével, vagy húslével öntünk fel. Én ez utóbbit választottam, és előírás szerint befedtem 5 percre, majd átkavartam, az akkor már megdagadt, de össze nem ragadt szemcséket. Csavartam hozzá 1 zöldcitrom levét, kevés sót még hintettem rá, majd jöhetett a tálalás. (és a homályos fotó…pironkodom miatta!)

2 megjegyzés:

starfi írta...

mivel odavagyok mindenféle húsgolyóért, ezt (is) el fogom valamikor készíteni. talán majd napérlelte paradicsomból, a nyári kánikula közepén:)

Kricso írta...

ohó, rokonlélek lennél a napérlelte paradicsom terén? Nincs annál jobb, mint tőről enni (legelni) a paradicsomot! S aztán főzni is belőle...

Statisztika