2008. szeptember 15., hétfő

Diós szilvatorta

Lilahangyánál láttam a Breton szilvatortát, amit néhány napja Mirelle is elkészítete, ám kicsit alakított rajta- dió helyett mákot tett a szilvákba.


Én maradtam a dió-szilva párosnál. Igen finom sütemény lett, köszönhetően a lédús szilvának, nem száradt ki, a tésztára terített dióréteg pedig megakadályozza a tészta szétázását.

Párom vitt a munkahelyére is néhány szeletet, s az egyik kollégája, aki csak hosszas unszolás után fogyasztott el belőle egy szeletet, mondván: "nem szereti a süteményeket", miután mégis megkóstolta, igen elismerően nyilatkozott. Ha egy nem-sütis embert is meggyőzött ez a breton szilvatorta, akkor valóban tudhat valamit....
Hozzávalók tekintetében hűen követtem amit Lilahangyánál olvastam.
Hozzávalók a tésztához:
  • 20 dkg cukor
  • 4 tojás sárgája
  • 25 dkg vaj vagy margarin
  • 30 dkg lisztkenéshez kevés tojásfehérje
Töltelékhez:
  • 1 kg szilva
  • 3 ek porcukor
  • 1 bögre darált dió
  • 1 tojás, a kenéshez
  • 1 ek rum
Az elkészítésben annyit változtattam, hogy a szilvákat ne töltöttem meg, csak félbevágtam, és a diórétegra fektettem, vágott felükkel lefelé.
Szóval:
A tésztához valókból gyorsan linzertésztát gyúrtam, majd kb. egy órára a hűtőbe tettem.
Ez idő alatt kimagoztam a szilvát. A porcukrot összekevertem a dióval.
A hűtőből elővett tésztát megfeleztem, az egyik felét kinyújtottam, majd kibéleltem egy 26 cm-s tortaforma alját úgy, hogy kis pereme is legyen, végül villával megszurkáltam.
200 C-ra előmelegített sütőben 10 percig sütöttem.
A diós keveréket az elősütőtt lapra kentem, majd szépen rápakoltam a fél szilvákat.
Tetejét befedtem a kinyújtott maradék tésztával, tojással lekentem, majd 180C-on 50 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Statisztika