2008. szeptember 28., vasárnap

Vkf! XIX. A romantikus vacsora -1.rész

Romantikus Vacsora! -hirdette Doktor Pepper, szeptember legelején. A téma igen-igen tetszett, bár fenntartásaim voltak a kivitelezhetőséggel kapcsolatban, hiszen e téma nem csapható össze akármikor, pontos tervezést-szervezést-hangulati előkészítést igényel. Mindez fejtörést okoz, ha háromfős kiscsaládunk 11 hónapos Mézesmadzaggára gondolok, aki oly kiszámíthatatlan az esti álomba zuhanást illetően, mint az áprilisi időjárás... Van, hogy fél nyolckor K.O. s az is előfordul, hogy tíz órakkor huszadjára vesszük számba az állatok képeit a falon...

Melyik is lesz az az este amikor kivitelezhető a Nagy Romantikus Vacsora (fotózással)?
Nehéz ügy rábökni egy napra a naptárban....

Ráadásul Mézesmadzag Apuja nem romantikus alkat. Igen óvatosan kell adagolni a romantika kellékeit, rázúdítani a tömény kelléktárat veszélyes! Módjával... pici hangulatfény, gyertya, jöhet.
Finom falatok, pezsgő... szintén.


Végülis összejött a vacsora. Mindenképpen valami könnyen elkészíthetőre és könnyen emészthetőre gondoltam. Íme:



Rozmaringos sárgarépával töltött csirkemell
Zelleres burgonyaszufléval



Hozzávalók a csirkemellhez:


6 vékonyra szelt csirkemell (2 dl tej, 2 gerezd fokhagyma)
2 szál sárgarépa
6 szál rozmaring + 2 szál

bors
zsineg a kötözéshez (nem műanyag anyagú!)
olivaolaj

Zelleres burgonyaszufléhoz

1 közepes zellergumó
2 közepes burgonya
1 tojás
1,5 dl tejszín
10 dkg füstöltsajt

Fehérbors

Először a körettel kezdtem, hiszen a sütése több időt igényel:

A burgonyát és a zellert meghámozom, és nagyon vékony szeletekre karikázom. (lehet használni uborkagyalut is)
A tojást, sót borsot egy tálba habosra kavarom, hozzáöntöm a tejszínt, tovább kavarom, majd a reszelt füstöltsajtot is belekeverem.
Végül e masszába szórom a felszeletelt zellert és burgonyát.

Szufléforma hiányában a muffinsütőm mélyedéseit kikentem vajjal és abba kanalaztam a fenti kutyulékot. Kicsit igazgatni kell a szeleteket, hogy egymáson feküdjenek.
Vízzel félig felöntöttem egy tepsit, s ebbe állítottam a muffinformát, lefóliáztam és 1,5 óráig sütöttem 180 fokon. Majd még 15 percig fólia nélkül, hogy kissé piruljon a teteje.

Míg a köret sült, elkészítettem a húst:

A csirkemellszeleteket egy éjszakára fokhagymás tejbe helyezem. A felhasználás előtt alaposan leöblítem, papírtörlővel megtörölgetem, sózom.

A sárgarépát megpucolom, hosszában négyfelé vágom, serpenyőbe pici olajat öntök, és beledobom a 2 szál rozmaringot, amit kis darabokra tépdestem, majd hozzáteszem a répákat, sózom, durvára őrölt borssal megszórom, befedem a serpenyőt, és roppanósra párolom, kb. 5 perc alatt.

A csirkemelleket kiterítem, az egyik szélére rakok 2 szál sárgarépát, 1 szál rozmaringot és felgöngyölöm a húst. Kb. 30 cm es zsineggel megkötözöm.

Abban a serpenyőben, amiben a répák párolódtak-sültek, sütöm minden oldalát pirosra a kis tekercseknek. Ez 20 perc alatt készült el.

Nincsenek megjegyzések:

Statisztika