2008. október 22., szerda

Túrós süti -suttyomban posztolva

Még mielőtt azt gondolná bárki elvonultam, és téli álmot alszom, jelzem, csak annyi történt, hogy Mézesmadzag (épp egyéves csemetém) durván netfüggő lett. Történt ugyanis, hogy néhány hete felfedeztük az egyszervolt.hu oldalán található animációkat... Néztük őket, lötyögtünk a dalocskákra, majd azt vettem észre, hogy semmilyen más oldalt nem lehet büntetlenül megnyitni, csak a fent nevezettet... Ha számítógép bekapcsolt állapoban van, s ezt megneszeli, a KisMadzag, már kéreszkeik fel, és követel....... hűűű, kicsit korai még e függőség- gondoltam. Úgyhogy mostanság a gép alszik nálunk, s vele együtt a net, és a blog is.

Most lopva mégis felteszem ezt a túrósat, amit a desszert.eu oldaláról vadásztam, s azóta gyakran készítem, mert finom, krémes, kicsit citromos.


Hozzávalók
a tésztához:


  • 50 g porcukor

  • 100 g vaj

  • 150 g liszt


A túrótöltelékhez:


  • 500 g tehéntúró

  • 90 g vaníliás főzős pudingpor

  • 200 g porcukor

  • 500 ml tej

  • 400 ml tejföl

  • 1 db citrom héja

  • 2 db tojás

  • 15 g vaníliás cukor

Először a tésztát készítem el. A lisztet elkeverem a porcukorral, majd hozzágyúrom a vajat. Ahogy összeáll a tészta, már jó is. Nem szabad túlgyúrni, mert törni fog nyújtáskor. Ha elkészült beteszem 30 percre hűtőbe.

Ha megdermedt, kinyújtom a tésztát, két folpack kozött majd egy 22 cm átmérőjű, vagy egy kb. 30x25 cm es tepsi alját kibélelem vele (folpackot eltávolítva-természtesen!)- úgy, hogy a tészta felnyúljon 3-4 centit a forma falára -, hézagosan megszúrkálom, és elősütöm 10-12 perc 200 fokon.

A krém összetevőit egy tálban alaposan összekeverem botmixerrel. Így homogén, vajsárga masszát kapok, amit a tésztára öntök és kb. 65 - 70 percig sütök 190 fokon.

Kicsit becsapós, mert forrón a töltelék még mindig kissé folyósnak tűnik, de ha kihűl megszilárdul, Úgyhogy érdemes megvárni a süti teljes kihűlését!

2 megjegyzés:

szazala írta...

Erről az oldalról a két kedvencünk,a Kárókatona és az Én elmentem a vásárba :)(amikor bébiszitterkezem)

Kricso írta...

A repertoárunkban ezek a dalok is szerepelnek.
Bár a kedvenc a Pék, a Gólya és a Görögdinnye...

Statisztika