2008. november 4., kedd

Őszi csirke

A fahéj és a körte íze miatt igazi őszi hangulatú tepsiben sült étel, s nem mellékesen könnyedén összedobálható...

Körtés -fahéjas csirke gorgonzolával


Hozzávalók:

  • 50 dkg csirke- vagy pulykamell
  • 2 nagyobb körte
  • 7 közepes méretű burgonya
  • 3 evőkanál vaj
  • 2 evőkanál méz
  • 2 teáskanál fahéj
  • fehérbors
  • kevés fokhagymakrém
  • 2 dl tejföl
  • 8 dkg gorgonzola
    vaj- a tepsi kikenéséhez
A burgonyát megmosom, héjastól kevés sóval felteszem főni.

A körtéket meghámozom, cikkekre vágom.

A csirkemellet csíkokra vágom, egy seppenyőben vajon megpirítom, amikor pirulni kezd, hozzáadom a körtét, hozzácsorgatom a mézet, a fokhagymakrémet és fahéjjal hintem meg.
5 percig fedő alatt párolom.

A főtt burgonyát megpucolom, felkapikázom, és a vajjal kikent tepsi alaját kirakom vele. (nekem két sorra lett elég, a rétegek között sóztam, borsoztam.)

A körtés húst a burgonya tetejére rendeztem. (ebben a fázisban készült a fotó)

A gorgonzolát kikevertem tejföllel, majd a hús tetejére kanalaztam.

200 fokon 20-25 perc alatt összesütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Statisztika