2008. december 11., csütörtök

Kuszkusz, az egyre kedveltebb...

Először köretként került nálunk az asztalra kuszkusz. Kurkumával, sóval, borssal és zöldségekkel hús mellé fogyasztva teszteltük. Nagyon "bejött" az íz, nem kevésbé az, hogy villámgyorsan elkészíthető. Persze azóta már készült sok egyéb módon, paradicsompürével, zöldcitrommal, gombával még édesen is, almával fahéjjal, mézzel.

Most tejfölös gombával fogyasztottuk.


Tejfölös gomba

Hozzávalók:


  • 25 dkg gomba
  • 15 dkg kolozsvári szalonna
  • 1 fej lilahagyma
  • 2 dl tejföl
  • só, fehérbors

A szalonnát kockákra vágom, pici olajon kisütöm a zsírját, szűrőkanállal kihalászom a szalonnakockákat a zsírból, és félreteszem.
A gombát megmosom, felaprítom, a lilahagymát megpucolom felcsíkozom, majd kevés szalonnazsírban (én kikanalaztam a serpenyőből néhány kanálnyit, mert soknak véltem a zsiradékot) megfonnysztom a hagymát, majd rádobom a gombát, sózom, borsozom.

Amikor a gomba megpárolódott, tejföllel elkeverem, és legvégül beleteszem a kisült szalonnát.

Az egy bögre kuszkuszt ugyanannyi mennyiségű, lobogó zöldségalaplével öntöttem föl, és 5 percre befedtem. Addig 2 közepes paradicsomot felkockáztam, majd a már megdagadt kuszkuszhoz adtam, villával átkutyultam. Van ettől gyorsabb köret?


Nincsenek megjegyzések:

Statisztika