2009. március 19., csütörtök

Burgonyatekercs

Sült hal mellé szerettem volna a hagyományostól eltérő, köretet, nem salátát, s nem is "csak" krumplipürét. Emlékeztem, valahol olvastam a spanyol burgonyaroládot, ami zöldséges keverékkel töltött burgonyás étel. Nálam általában van házi túró itthon, így felhasználtam azt is.


Túrós burgonyatekercs

Hozzávalók:

  • 60 dkg burgonya
  • 25 dkg túró
  • 1 dl tejföl
  • 10 dkg bacon
  • 1 piros húsú paprika
  • 1 fél kígyóuborka
  • bors
  • kapor
A bacon szalonnát apró kockákra vágom és kis kisütöm, zsírjából kikanalazom, félreteszem.

A burgonyát megfőzöm, még forrón összetöröm, egy tiszta konyharuhát elterítek, ezen elterítem a burgonyát, nyújtófával elegyengetem téglalap alakúra, kb. 1-1,5 cm vastagságúra.

A paprikát és a kígyóuborkát felaprítom kockákra.

A túrót fellazítom a tejföllel, fűszerezem, és darabokra vágott paprikát, uborkát és a kisütött szalonnadarabkákat is beleforgatom.

Amikor a burgonya langyosra hűlt, rákenem a túrós keveréket, majd a szélesebbik oldalánál fogva a konyharuha segítségével feltekerem.

Azonal fogyasztható, de hidegen is finom.

Nincsenek megjegyzések:

Statisztika